Kilka dni temu 24-letni mieszkaniec powiatu nyskiego odebrał telefon od mężczyzny przedstawiającego się za pracownika Banku Santander. Rzekomy pracownik poinformował go, że pieniądze na jego koncie są zagrożone, a on sam musi zainstalować specjalną aplikację.
Co ciekawe młody mężczyzna sprawdził w internecie numer dzwoniącego i potwierdził, że jest to numer do jego banku. Będąc pewien, że rozmawia z prawdziwym pracownikiem bankowym, postępował zgodnie z poleceniami rozmówcy. Niestety nie wiedział, że stał się ofiarą spoofingu, czyli podszywania się oszustów pod rzeczywiste instytucje i urzędy. Zainstalował przesłaną mu aplikację, przekazał dane do logowania oraz przychodzące kody autoryzacyjne. W konsekwencji na konto 24-latka zaciągnięto kilka kredytów na łączną kwotę 70 000 złotych.
- To tylko nieliczne przykłady z wielu przypadków oszustw, z którymi w ostatnim czasie mają do czynienia funkcjonariusze. Apelujemy o ostrożność i zachowanie zdrowego rozsądku w tego typu operacjach i przedsięwzięciach finansowych oraz nieudostępnianie swoich danych. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych konta bankowego powinniśmy traktować jako próbę oszustwa. Najlepiej w takiej sytuacji samodzielnie wpisać numer banku, zadzwonić i zweryfikować przekazane informacje – przestrzega asp. sztab. Magdalena Mazurek, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Nysie.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?