Rozbudowa obejmie 6-km fragment krajowej „46” od tzw. „grzybka”, czyli od rozjazdu na Brzeg i Nysę do samej Nysy.
- To inwestycja niezmiernie potrzebna, bo odcinek ten jest chyba najmocniej eksploatowanym przez ruch kołowy na terenie województwa opolskiego – mówił wojewoda Sławomir Kłosowski. - Badania obciążenia ruchem wykazały, że przejeżdża tamtędy ponad 15 tysięcy pojazdów na dobę, w tym 20 procent to przejazdy samochodów ciężkich. Odcinek ten generował też sporo wypadków komunikacyjnych.
Dzięki rozbudowie droga będzie dwujezdniowa w obu kierunkach.
- W ramach prac powstaną chodniki, pobocza, cztery skrzyżowania - trzy z sygnalizacją świetlną i jedno w postaci ronda turbinowego o średnicy 42 metrów – informował Maciej Bronkiewicz, zastępca dyrektora Oddziału GDDKiA w Opolu. – Oprócz tego powstaną trzy pary zatok autobusowych. Mamy tam też do wybudowania sześć obiektów mostowych.
Całkowity koszt zadania to około 170-180 mln zł. Inwestycja finansowana jest z budżetu państwa.
Wykonawca ma 24 miesiące na jej ukończenie.
- Prace postaramy się rozpocząć z początkiem października – mówił Krzysztof Sokołowski, dyrektor rejonu firmy Budimex. - Będą z pewnością utrudnienia, ale nie zakładamy wprowadzenia znacznego ograniczenia ruchu, w rodzaju wahadła, a raczej zawężenia, przy utrzymaniu dwóch kierunków jazdy.
Rozbudowa odcinka Nysa-Pakowsławice będzie kolejną inwestycją realizowaną na opolskim odcinku DK 46. Ponad rok temu oddano do użytku obwodnicę Niemodlina, przygotowywana jest też do realizacji obwodnica Sidziny (gmina Skoroszyce).
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?