Opolskie obwodnice. Zobacz postęp prac przy budowie objazdów Olesna, Praszki i Kędzierzyna-Koźla na początku 2022 roku

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Postęp prac przy obwodnicy Olesna.
Postęp prac przy obwodnicy Olesna. GDDKiA Opole
Udostępnij:
Obecnie na terenie województwa opolskiego powstają trzy obwodnice: Olesna, która jest zarazem częścią trasy ekspresowej S11, północna Kędzierzyna-Koźla w ciągu drogi krajowej nr 40 oraz Praszki w ciągu DK45. Kliknij w galerię i zobacz obwodnice oraz drogę ekspresową S11 na zdjęciach z drona.

Obwodnica Olesna w ciągu DK11, a przyszłej S11

Aktualne zaawansowanie dla tej inwestycji wynosi 30 proc. Trwają m.in. roboty ziemne w zakresie realizacji wykopów, nasypów oraz wzmocnienia podłoża w ciągu trasy głównej oraz dróg poprzecznych.

- Prowadzone są również prace w zakresie układania warstw konstrukcyjnych jezdni - mówi Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W październiku 2021 roku wykonawca rozpoczął układanie warstwy bitumicznej na początkowym odcinku przyszłej obwodnicy (podbudowa zasadnicza oraz warstwa wiążąca), a aktualnie kontynuuje te roboty na kolejnych odcinkach trasy głównej.

Od czerwca prowadzona jest budowa węzła "Olesno", tj. dwupoziomowego skrzyżowania drogi ekspresowej S11 z drogą wojewódzką 487 (trasa Byczyna - Olesno).

- W ramach węzła powstaje również wiadukt w ciągu drogi wojewódzkiej - dodaje Agata Andruszewska.

Zaawansowanie przy budowie tego obiektu jest na poziomie około 70 proc. Widoczny jest już natomiast zarys ronda, które będzie docelowo elementem węzła.

Obwodnica Kędzierzyna-Koźla w ciągu DK40

Aktualne zaawansowanie dla tej inwestycji wynosi 60 proc. W ramach robót drogowych niemal na całym odcinku ułożono już podbudowę bitumiczną.

- Na większej długości odcinka trasy głównej jest już także warstwa wiążąca. Wykonawca kontynuuje prace przy budowie ronda turbinowego na początkowym odcinku obwodnicy czyli na skrzyżowaniu z istniejącą DK40 na os. Piastów - informuje opolski oddział GDDKiA.

Na wszystkich 18 obiektach inżynierskich do rozpoczęcia kontraktowej przerwy zimowej prowadzone były prace, m.in. w zakresie zbrojenia i betonowania przyczółków oraz płyt ustroju nośnego.

Znaczne zaawansowanie jest widoczne na moście nad Kanałem Gliwickim, najdłuższym i najbardziej charakterystycznym w ciągu obwodnicy północnej Kędzierzyna-Koźla.

Głównymi elementami są tutaj łuki stalowe, do których podwieszony jest pomost stalowy z betonową płytą.

Obwodnica Praszki w ciągu DK45

Aktualne zaawansowanie dla tej inwestycji wynosi 50 proc. W zakresie trasy głównej wykonawca realizuje prace związane z budową wykopów i nasypów oraz rozpoczął profilowanie skarp.

Na niemal 75 proc. przyszłej trasy jest już podbudowa zasadnicza z kruszywa, a na 30 proc. warstwa podbudowy bitumicznej oraz wiążąca.

Kontynuowane są prace przy budowie rond, gdzie największe zaawansowanie jest widoczne przy rondzie w okolicach miejscowości Kowale.

- Prowadzimy też roboty na wszystkich dziesięciu obiektach mostowych oraz przepustach - kończy Agata Andruszewska.

Obwodnicą Kędzierzyna-Koźla mamy pojechać w czwartym kwartale 2022 roku, natomiast Praszki oraz Olesna w drugim kwartale 2023 roku.

Policyjna grupa Speed namierzyła „piratów drogowych”

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie