Ze sklepów powinny zniknąć wywieszki informujące, że płatność możliwa jest tylko gotówką. Stroną, która decyduje, czy chce zapłacić gotówką, czy w formie bezgotówkowej, ma teraz być klient - informuje portal businessinsider.com.pl.
Ta praktyka dotyczy głównie małych sklepów.
Wszędzie zapłacimy kartą?
Czytamy tam dalej, że od 1 stycznia 2022 r. wszyscy przedsiębiorcy zostali zobowiązani do umożliwienia klientom zapłaty w formie bezgotówkowej, a konkretnie „przy użyciu instrumentu płatniczego”. Pod tym pojęciem kryje się zarówno możliwość płatności kartą, jak i przelewem czy BLIK-iem. I choć ciężko sobie wyobrazić, że klienci osiedlowego sklepiku będą robić przelew, by opłacić np. zakup kilograma ziemniaków, przedsiębiorca ma możliwość w ten sposób zrealizować swój obowiązek umożliwienia płatności bezgotówkowej.
Nie oznacza to, że wszędzie zapłacimy kartą. Przedsiębiorcy mogą zdecydować się na inne formy transakcji bezgotówkowych. Z kolei od 2023 r. transakcje powyżej 20 tys. zł będziemy realizować już wyłącznie bezgotówkowo
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?