Obecnie na rozbudowywanym odcinku obowiązuje kilka zmian organizacji ruchu.
- Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności i dostosowanie się do oznakowania wynikającego z tymczasowej organizacji ruchu oraz do poleceń osób kierujących ruchem – mówi Agata Andruszewska, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu.
Na wysokości skrzyżowania DK46 z DW401 w Pakosławicach kierowcy już korzystają z objazdów tymczasowych (by-passów) na wlotach z kierunków Opola oraz z Grodkowa. W okolicy górki Hanuszowskiej oraz w Strobicach udostępniono z kolei do ruchu fragment nowej jezdni, podobnie jak w okolicach budowanego ronda w Pakosławicach. Teraz na wysokości Hanuszowa ruch w obu kierunkach zostanie przekierowany na kilometrowy odcinek nowej jezdni.
Na jakim etapie są prace?
Wykonawca układa podbudowę bitumiczną oraz warstwę wiążącą na znacznej długości przebudowywanego odcinka, a w pozostałych lokalizacjach podbudowę pomocniczą drogi. W ciągu trasy głównej kontynuowane są prace związane z budową nasypów oraz przy wzmocnieniu podłoża.
- Niemal na całej długości prowadzone są roboty związane z przebudową kolizji w zakresie infrastruktury technicznej. Wykonawca kontynuuje montaż ekranów akustycznych oraz słupów oświetleniowych. Trwa przebudowa skrzyżowania w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach – mówi Andruszewska.
Zakończono roboty konstrukcyjne na obiektach mostowych nad rzeką Korzkiew i Cielnica w ramach jednej jezdni. Wykonawca po przełożeniu ruchu na wybudowane obiekty rozpocznie rozbiórkę istniejących obiektów, gdzie wybudowane zostaną nowe.
Co się zmieni?
Inwestycja przewiduje poszerzenie przekroju drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) do dwóch jezdni. Oznacza to, że po rozbudowie kierowcy będą na tym odcinku korzystali z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku.
Ponadto w ramach inwestycji zaplanowano także m.in.:
- budowę obiektów mostowych nad rzeką Cielnicą oraz Korzkiew (wraz z rozbiórką istniejących obiektów),
- rozbudowę czterech skrzyżowań w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach, w tym budowę ronda na skrzyżowaniu DK46 z DW401 (przy tzw. grzybku).
- budowę oraz przebudowę chodników, budowę ekranów akustycznych,
- powstaną także zatoki autobusowe oraz dodatkowe jezdnie obsługujące przyległe tereny,
- rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w nowe oświetlenie drogowe oraz sygnalizację świetlną na trzech skrzyżowaniach.
Będzie bezpieczniej i bardziej komfortowo
Realizacja tego zadania, poza dostosowaniem nośności do 11,5 t/oś, wpłynie przede wszystkim na poprawę bezpieczeństwa i przepustowości z uwagi na panujące na tym odcinku wysokie średniodobowe natężenia ruchu.
Wykonawcą robót jest firma Budimex z umową na kwotę 147,3 mln zł, a finał prac zaplanowano w II poł. 2024 r.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?